Σάββατο 9.03.2013

Σάββατο 9.03.2013

You can scroll the shelf using and keys

Περιλήψεις Εργαστηρίων

-

____________________________

Β΄ Συνεδρία

“Μαζί, παιδιά και γονείς, αξιοποιούν δημιουργικά την τεχνολογία”

Βασίλης Οικονόμου

Υπεύθυνος Πληροφοριακών Συστημάτων

Εκπαιδευτηρίων Δούκα

http://economu.wordpress.com/

Στιγμιότυπο 2013-02-13, 6.55.54 μ.μ.

[ …Να αναλάβουμε πρωτοβουλίες δοκιμάζοντας μόνοι μας, αλλά ακόμη καλύτερα μαζί με τα παιδιά μας. Να συνεργαστούμε, να κουβεντιάσουμε.  Καλά προετοιμασμένοι… να κάνουμε τα παιδιά μας να ενδιαφερθούν, να αναδείξουν τα ενδιαφέροντά τους, να κινητοποιηθούν και συμμετέχοντας ενεργά σε κατάλληλα «σχεδιασμένες δραστηριότητες», να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του 21ουαιώνα με ευχάριστο και εποικοδομητικό τρόπο. Να «συναντηθούμε» εκεί που συχνάζουν …στις ψηφιακές «αλάνες» και να προσπαθήσουμε να δώσουμε αξία στη μέθοδο με την οποία χρησιμοποιούν τα σύγχρονα εργαλεία. Υπάρχουν τρόποι. Να διαβάσουμε μαζί με τα παιδιά μας, στα νέου τύπου ψηφιακά διαδραστικά βιβλία. Πρόκειται για μια εντελώς νέα εμπειρία, αξιοποιώντας τις λειτουργίες του σύγχρονου υπολογιστή, που τον καθιστούν χρήσιμο, ευχάριστο, δημιουργικό και αποτελεσματικό «εργαλείο». Να παίξουμε μαζί με τα παιδιά μας.  Να αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα το παιχνίδι των παιδιών μας.  Να συμμετέχουμε ευχάριστα, χωρίς να παρεμβαίνουμε, να ενθαρρύνουμε τη χρήση της φαντασίας, να τους παρέχουμε τον απαραίτητο χρόνο και χώρο. Να τους μάθουμε να διαχειρίζονται  την επιτυχία, αλλά και το σημαντικότερο: την αποτυχία. Είναι πολύ καλή ευκαιρία ώστε να αναπτύξουμε μια διαγενεακή αλληλεγγύη. Να βοηθηθούμε από τις γνώσεις των παιδιών μας, για να μπορέσουμε να τα βοηθήσουμε με τις εμπειρίες μας… ]

“Πλησιάζει η στιγμή να ανοίξει τα φτερά του, πώς υποστηρίζω;”

Ασπασία Κουκουμτζή – Γεωργία Μαντζιάρα

Msc, Ψυχολόγοι, Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού

scan0004

Στόχος του εργαστηρίου αυτού είναι, με βιωματικό και πρακτικό τρόπο, να εστιάσουμε στην αλληλεπίδραση που έχουν οι αντιλήψεις, οι πεποιθήσεις, τα βιώματα και τα στερεότυπα, που μέσω της συμπεριφοράς  μας   περιορίζουν ή «ανοίγουν»  τον ορίζοντα των παιδιών μας. Με ποιο τρόπο μπορούν, η ενσυναίσθηση, η

scan0003

δημιουργική επικοινωνία και η μη κριτική στάση μας να διαμορφώσουν ένα θετικό προσανατολισμό στη σχέση  με τα παιδιά μας. Πως μπορούμε να συμβάλουμε στη διαχείριση σταδιοδρομίας των παιδιών μας, όχι με παρεμβατικό αλλά με υποστηρικτικό τρόπο. Πώς,  μέσα από την κατανόηση και ενίσχυση  των προσωπικών  τους στόχων, στο πλαίσιο των αξιών τους, του τρόπου ζωής και των ρόλων που αναλαμβάνουν, συντελούμε  στη διαμόρφωση πιο αυτόνομων και ανεξάρτητων  «μελλοντικών» ενηλίκων. Ενδεικτικά ερωτήματα που θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε είναι:

– Μπορούμε ως γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να ανοίξουν τα φτερά τους;

– Μπορούμε, μειώνοντας τους φόβους μας, να αναγνωρίσουμε και να διακρίνουμε τι είναι δικό μας  και τι είναι του παιδιού μας;

–  Μπορούμε να διαχειριζόμαστε «σωστά» τον έλεγχο και την εξουσία μας;

–  Μπορούμε να διαμορφώσουμε μια γέφυρα ανοιχτής επικοινωνίας;

–  Μπορούμε  να τα βοηθήσουμε να θέτουν ρεαλιστικούς και συνειδητούς  στόχους;

…Γιατί τα φτερά είναι των παιδιών και όχι δικά μας!

“Νέα επαγγέλματα νέα προγράμματα, νέες προοπτικές”

Δημήτρης Κυρίτσης

Σύμβουλος Πανεπιστημίων Εξωτερικού

www.studysmart.gr

Untitled7

Οι νέες έρευνες δείχνουν ότι τα επαγγέλματα εξελίσσονται γρηγορότερα από τα προγράμματα σπουδών και έτσι οι απόφοιτοι πανεπιστημίων  πρέπει να κατανοήσουν την έννοια της δια βίου μάθησης και την έννοια των ικανοτήτων (competences). Όπως αναφέρει οFriedman (2013) «When the world gets hyperconnected, the speed in which every job and industry changes also goes into hypermode”. Η διαχείριση σταδιοδρομίας (careermanagement) γίνεται όλο και πιο σημαντική, σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας και όχι μόνο στην αρχή της πανεπιστημιακής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης, λόγω των συχνών δραστικών αλλαγών. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, μετά τη σύντομη εισαγωγή, θα πραγματοποιηθεί  ανοιχτή συζήτηση σχετικά με τις νέες εξελίξεις στον τομέα των επαγγελμάτων και πόσο δυσκολεύουν αυτές οι εξελίξεις την απόφαση προγράμματος σπουδών και πανεπιστημίου. Τι πρέπει να κάνουμε; Πώς αντιμετωπίζουμε τη νέα αυτή πραγματικότητα;  Όταν η γνώση είναι «ανοιχτή» σε όλους, ο ρόλος της εκπαίδευσης αλλάζει προς τη «σύνθεση» και την «περιέργεια» έτσι ώστε να φτάσουμε στην καινοτομία…

“Εκπαιδευμένοι γονείς… παιδιά με ασφάλεια στο διαδίκτυο”

Χρήστος Λουφόπουλος, Άσπα Τσαμαδή

Bloggers MamadesMpampades, MikroiMegaloi

mamadesmpampades.gr

Untitled10

Όπως ο πραγματικός κόσμος, έτσι και ο κόσμος του διαδικτύου έχει δύο πλευρές: χαρές, διασκέδαση, δυνατότητες, γνώσεις, αλλά και σκοτεινές γειτονιές, άγνωστα μέρη και κινδύνους. Ενώ τα παιδιά της σημερινής εποχής θα μπουν σε αυτό τον νέο συναρπαστικό κόσμο από μικρή ηλικία, πολλοί από τους γονείς που δεν μεγάλωσαν με το internet, δεν είναι

Untitled22

εξοικειωμένοι και σηκώνουν τα χέρια ψηλά δηλώνοντας άγνοια. Δεν είναι κακό να μην ξέρεις, όπως δεν είναι κακό να μην ξέρεις να οδηγείς, αλλά όπως δε θα έδινες στο παιδί σου τα κλειδιά ενός αυτοκινήτου λέγοντάς του «καλή τύχη»,  έτσι ακριβώς δεν μπορείς να του δώσεις  έναν υπολογιστή με σύνδεση στο Internet και να το αφήσεις να μάθει μόνο του. Εμείς προτρέπουμε όλους τους γονείς να εκπαιδευτούν σωστά και το εργαστήριο αυτό θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση: Θα μοιραστούμε απλές συμβουλές για να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τους κινδύνους του διαδικτύου, θα λύσουμε απορίες σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα (social media) και την ενασχόληση με αυτά, θα απαντήσουμε σε ερωτήματα και προβληματισμούς, θα συζητήσουμε ως γονείς προς γονείς. Σας περιμένουμε!

«Έλα στη θέση μου….» Τρόποι, μέθοδοι και τεχνικές για να κατανοήσουμε και να βοηθήσουμε το παιδί μας

Σοφία Παπαδοπούλου

Δρ. Βιολόγος – Καθηγήτρια Βιολογίας Γυμνασίου

Untitled16

Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι να έρθουμε στη θέση των παιδιών μας, ώστε να μπορέσουμε να τα βοηθήσουμε στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Αρχικά θα γίνει αναφορά στο βαρύ πρόγραμμα των μαθητών. Ακολούθως, θα προταθούν τρόποι και τεχνικές σχετικά με τη βοήθεια των γονιών στα παιδιά τους, ιδιαίτερα στην εποχή μας, που η οικονομική – και όχι μόνο – κρίση, δυσκολεύει την ανάθεση αυτού του έργου σε εξωτερικούς συνεργάτες. Στη συνέχεια, θα γίνει συζήτηση επί των αναφερόμενων τεχνικών και για προβλήματα  που οι γονείς θα μεταφέρουν από τις δικές τους εμπειρίες και ανησυχίες, προκειμένου να δούμε στην πράξη την εφαρμογή των προτεινόμενων λύσεων. Απευθύνεται σε γονείς με παιδιά κάθε ηλικίας που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις παραπάνω τεχνικές.

____________________________

Γ΄ Συνεδρία  

“Η αντιζηλία ανάμεσα στα αδέλφια”

Μαρία Καρυώτη

Παιδοψυχίατρος – Ψυχαναλύτρια

Untitled6

Οι λέξεις «αδελφός», «αδελφή», «αδελφική σχέση», παραπέμπουν συνήθως σε συνειρμούς όπως:

–   Σχέση αγάπης,

–   Αλληλεγγύη,

–   Εμπιστοσύνη.

Αν κάποιος θελήσει να εμβαθύνει περισσότερο σε αυτό, θα διαπιστώσει ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς. Οι αδελφικές σχέσεις, χαρακτηρίζονται τόσο από αγάπη,  όσο και από μίσος στα παιδιά αλλά και στους ενήλικες. Στην  Ελληνική Μυθολογία το αντικείμενο διαμάχης ανάμεσα στα αδέλφια είναι ο θρόνος του πατέρα, στοιχείο που μπορεί να οδηγήσει στην αδελφοκτονία. Στην Παλαιά Διαθήκη, η ζήλεια ανάμεσα στα αδέλφια παρουσιάζεται από την πρώτη στιγμή που ο άνθρωπος αποκτά αδελφό, Κάιν και Άβελ. Αντικείμενο της διαμάχης είναι η αγάπη του πατέρα. Στην Ψυχαναλυτική Θεωρία, τα αδέλφια είναι οι πρώτοι άνθρωποι με τους οποίους μοιράζεται η αγάπη των γονιών. Το μοίρασμα αυτό γίνεται αιτία της ζήλειας. Η Αδελφοσύνη μαθαίνεται μέσα από την προσωπική ωρίμανση του καθενός μας. Δεν υπάρχει εκ γενετής!

“Συγκρούσεις γονέων – εφήβων”

Όλγα Κωνσταντίνου

Δρ. Κλινικής  Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών

www.psychologos.gr

konstantinou_resize

Το να είσαι γονιός είναι η πιο δύσκολη δουλειά του κόσμου πόσο μάλλον όταν το παιδί μεγαλώνει και μπαίνει στη φάση της εφηβείας όπου αρχίζουν ή εντείνονται συμπεριφορές όπως ανυπακοή, αντίδραση, ξεσπάσματα θυμού, κλείσιμο στον εαυτό, άρνηση να πάει σχολείο, κάπνισμα κτλ. Το παιδί που κάποτε ήταν αξιαγάπητο, χαρούμενο, επικοινωνούσε με τους γονείς του άριστα τώρα κάνει πράγματα που δημιουργούν στο γονιό άγχος, θυμό, θλίψη ή και φόβο. Το βιωματικό αυτό workshop που απευθύνεται σε γονείς θα κινηθεί  σε δυο άξονες: Στον πρώτο άξονα θα προσπαθήσουμε να δούμε ποιες είναι αυτές οι συμπεριφορές, πότε προκύπτουν, που, και με ποιους. Στη συνέχεια, θα συζητήσουμε τα αποτελέσματα, τις συνέπειες αυτών των συμπεριφορών αλλά και πώς εμείς οι γονείς μπορούμε να αυξήσουμε τις επιθυμητές συμπεριφορές μέσα από λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες. Ο δεύτερος άξονας αφορά τη φύση των συγκρούσεων. Οι συγκρούσεις είναι δείγμα υγείας σε μια οικογένεια γιατί δείχνουν πως το κάθε μέλος της μπορεί να εκφρασθεί και ότι οι διαφορές επιτρέπονται. Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο ο γονιός μπορεί να δώσει με το παράδειγμα του μια νέα προσέγγιση επίλυσης των συγκρούσεων: αυτό της διαπραγμάτευσης. Ο γονιός – διαπραγματευτής προσπαθεί να μετατρέψει τη σύγκρουση σε ένα πρόβλημα που θα το λύσει μαζί με το παιδί του. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαπραγμάτευσης γονιός και έφηβος προσπαθούν να δώσουν λύσεις σε μια κατάσταση που υπάρχουν κοινά αλλά αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα.

“Τα καλά όρια πλάθουν ευτυχισμένους εφήβους”

Φαίδρα Λογοθέτη

Συμβουλευτική Ψυχολόγος

http://www.lovesmiles.gr/

Untitled9

Όταν ο γονιός ξέρει τον τρόπο να θέσει, αλλά και να τηρήσει τα όρια, συγκρούεται λιγότερο με το παιδί του και χτίζει μια εξαιρετικής ποιότητας σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Τα παιδιά που λειτουργούν σε οικογένειες με όρια:

–   κατακτούν γρήγορα την πραγματική αυτονομία

–    γίνονται πιο υπεύθυνα

–     αναπτύσσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση

–     μαθαίνουν  να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις στη ζωή

Η τοποθέτηση ορίων είναι από τα πιο πολύτιμα μαθήματα που εμείς οι γονείς έχουμε να διδάξουμε στα παιδιά μας. Τα καταφέρνουμε, όμως; Σε αυτό το εργαστήριο, λοιπόν,  η Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια ενηλίκων και εφήβων, Δρ. Φαίδρα Λογοθέτη θα σας διδάξει τον τρόπο να λέτε «όχι» σε υπερβολικά αιτήματα  ή δυσάρεστες συμπεριφορές των παιδιών σας και θα σας μάθει ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ για να βάζετε σαφή και σταθερά όρια χωρίς ενοχή και αγανάκτηση. Θα συζητηθούν οι τρόποι να διαχειριστείτε θέματα που δημιουργούν εντάσεις στο σπίτι (ωράριο διασκέδασης, φίλοι, ασυνέπεια στη συμπεριφορά και ανευθυνότητα, χρήση του υπολογιστή και του κινητού, τήρηση υποσχέσεων, κακή διαχείριση των υποχρεώσεων, κ.α). Και μην ξεχνάμε: Τα καλά όρια χτίζουν καλές σχέσεις και οι καλές σχέσεις χτίζονται πάνω σε καλά όρια!

«Χτίζω σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί μου και το παιδί μου εμπιστεύεται τον εαυτό του!»

Έρη Μπασιούκα

Συντονίστρια Σχολών Γονέων

www.gonios.gr

 

Untitled12

Με τις ραγδαίες αλλαγές στην κοινωνία μας και την αμφισβήτηση του

αξιακού συστήματος είναι πράγματι πιο αναγκαίο από ποτέ να βοηθήσουμε τα παιδιά να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν αξίες ζωής. Για να μάθουν τα παιδιά τις αξίες είναι σημαντικό οι ενήλικες που βρίσκονται κοντά τους να τους τις δείχνουν καθημερινά με κάθε τρόπο μέχρι να τις κάνουν δικές τους. Με τη βοήθεια της οικογένειας και του σχολείου το παιδί μαθαίνει να ζει με αξίες. Με έμμεσους και με άμεσους τρόπους εκπαιδεύεται αποτελεσματικά και αποκτά ουσιαστικά εφόδια ζωής. H εμπιστοσύνη είναι μία από τις πιο σημαντικές αξίες που χρειάζεται να καλλιεργήσουμε στη σχέση με το παιδί μας. Ταυτόχρονα οφείλουμε να ενθαρρύνουμε το ίδιο το παιδί να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του. Η εμπιστοσύνη χτίζεται στη σχέση μας με το παιδί από την ώρα που γεννιέται και δοκιμάζεται ιδιαίτερα στην περίοδο της εφηβείας. Είναι συνυφασμένη με αρετές και αξίες όπως είναι η αγάπη, η ειλικρίνεια και η ασφάλεια. Το παιδί που έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στους άλλους είναι πιο ήρεμο, περισσότερο ικανοποιημένο από τον εαυτό του και από τη σχέση του με το γονιό του, έχει καλές διαπροσωπικές σχέσεις, προσαρμόζεται εύκολα στις αλλαγές, είναι αισιόδοξο και έχει υψηλή αυτοεκτίμηση. Σε αυτό το εργαστήριο θα διερευνήσουμε την αξία της εμπιστοσύνης και τα οφέλη της με βιωματικό τρόπο. Στόχος του εργαστηρίου είναι να δώσει στους γονείς  πρακτικούς τρόπους για να αναπτύξουν την αξία της εμπιστοσύνης στα παιδιά τους. Απευθύνεται σε γονείς με παιδιά κάθε ηλικίας που επιθυμούν να καλλιεργήσουν αυτή την αξία.

  

«Ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία»

Μαρία Ρουσοχατζάκη

Λογοπαθολόγος

http://www.mrous.gr/

Untitled18

Για μένα, «μεγαλώνω το παιδί μου σωστά», σημαίνει:

–   να το βοηθήσω να γίνει ανεξάρτητο και αυτοδύναμο σε κάθε ηλικία που περνά,

–   να μάθει να αξιοποιεί τις δυνατότητές του και να διαχειρίζεται τις αδυναμίες του,

–   να είναι επικοινωνιακά  θετικό και μαθησιακά πρόθυμο.

Η γέννηση ενός παιδιού είναι βέβαια η αφετηρία του μεγαλώματός του, αλλά και το ξεκίνημα της σχέσης μας μαζί του. Ακούγεται κοινότυπο ή αυτονόητο αλλά τείνουμε να το ξεχνάμε… Στο παρόν εργαστήριο, θα δούμε τα εξελικτικά στάδια της ανάπτυξης του παιδιού: επικοινωνιακά, γλωσσικά, μαθησιακά και ψυχοκινητικά. Ακόμη θα αναζητήσουμε το πώς οι γονείς μπορούν, χωρίς άγχος, να στήσουν τη σχέση τους μαζί του, ώστε κατάλληλα να το βοηθήσουν, γνωστικά και επικοινωνιακά. Θα διερευνήσουμε επίσης, τον ρόλο της διάρκειας της προσοχής, της βλεμματικής επαφής, των κιναισθητηριακών ερεθισμών, του τραγουδιού, του παραμυθιού και της αναδιήγησης. Θα δούμε τα επίπεδα του προφορικού λόγου: άρθρωση – φθογγολογία, λεξιλόγιο, δομή πρότασης, μορφολογία, πραγματολογία, ανά ηλικία μέχρι τα 6 χρόνια του παιδιού. Θα συζητήσουμε το πώς, τότε και εκεί, μπαίνουν οι βάσεις του γραπτού λόγου στην πορεία του παιδιού για το δημοτικό. Απευθύνεται σε γονείς με παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.

  


«Η ψυχική οικονομία των προβλημάτων διατροφής – βουλιμία και ανορεξία»

Τζένη Σουμάκη

Δρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Παιδοψυχίατρος

http://www.soumaki.gr/

Untitled19

Τα τελευταία χρόνια ένας μεγάλος αριθμός μελετών είναι αφιερωμένος στις διαταραχές της διατροφής έχοντας ως επίκεντρο τα συμπτώματά τους, εξαιτίας της κυριαρχικής παρουσίας τους στην κλινική εικόνα και της επικινδυνότητας τους για τη σωματική υγεία, καθώς πίσω από την θεαματική συμπτωματολογία της, κρύβεται μια πολύμορφη και περίπλοκη παθολογία του Εγώ, στην οποία εμπλέκεται μια ειδική δυναμική των πρωταρχικών σχέσεων μητέρας – βρέφους με πρώιμες ναρκισσιστικές ελλείψεις. Οι διατροφικές διαταραχές καταλαμβάνουν μια θέση τομής, στο σταυροδρόμι ανάμεσα στην παιδική και ενήλικη ζωή, ανάμεσα στο σωματικό και το ψυχικό, ανάμεσα στο ατομικό και το κοινωνικό. Θέση που αποκαλύπτει τον υπάρχοντα σύνδεσμο ανάμεσα σε αυτές τις διαταραχές και στις διεργασίες αποχωρισμού και αλλαγής προς την αυτονομία. Η αδυναμία ψυχικής επεξεργασίας αυτής της αναγκαίας για την ψυχική ανάπτυξη φάσης, έχει ως συνέπεια τη διαστρέβλωση της αναπτυξιακής πορείας και την καταφυγή σε μια εξαρτητική συμπεριφορά και σε μια ψυχοσωματική «λύση». Θα συζητηθούν θέματα όπως:

–   Τι σημαίνει η διατροφολογική συμπεριφορά για τη σχέση μάνας – παιδιού.

–   Τι σημαίνει το σύμπτωμα «διαταραχή πρόσληψης τροφής».

–   Ποια είναι τα ατομικά χαρακτηριστικά των διαταραχών καθώς και τα χαρακτηριστικά της οικογένειας.

–   Τρόποι παρέμβασης.

   

«Πώς μπορώ να περάσω ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά μου;»

Ειρήνη Χατζοπούλου-Ζερβού

Σχολική ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια

Untitled24

Το άγχος και η συναισθηματική πίεση που αισθάνονται οι εργαζόμενοι γονείς από την έλλειψη χρόνου για δημιουργική και ευχάριστη αλληλεπίδραση με τα παιδιά τους, αποτελεί ένα από τα βασικά αιτήματα συμβουλευτικής γονέων. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο των κοινωνικοοικονομικών αλλαγών που συμβαίνουν στην χώρα μας, έρχεται να προστεθεί μια καινούργια ανάγκη για σωστή διαχείριση του κενού χρόνου που έχει δημιουργηθεί από τη μείωση του ωραρίου ή και την απώλεια εργασίας των γονέων με τις επιπτώσεις, που αυτές επιφέρουν στην ψυχική υγεία και τη λειτουργικότητα των μελών της οικογένειας. Βασικός στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να βοηθήσει τους γονείς να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να περάσουν ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους.  Η εύρεση κοινού ελεύθερου χρόνου στην καθημερινότητα γονέων και παιδιών αποτελεί την απαρχή για τη δόμηση ενός προγράμματος ευχάριστων και θετικών δραστηριοτήτων. Ο χρόνος αυτός πρέπει να χαρακτηρίζεται από συνέπεια, αποκλειστικότητα και αμοιβαιότητα. Οι δραστηριότητες με τις οποίες αλληλεπιδρούν τα μέλη της οικογένειας πρέπει να είναι κατάλληλες ηλικιακά και εξατομικευμένες ανάλογα με τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τόσο των ενηλίκων όσο και των παιδιών.  Στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης αυτής, εμφανίζονται, ενίοτε, δυσκολίες όπως ο κατευθυντικός ρόλος των γονέων, οι διαμάχες και  η αντιζηλία μεταξύ των αδελφών, τις οποίες οι γονείς χρειάζεται να μάθουν να ελέγχουν προκειμένου να βελτιώσουν τη σχέση με τα παιδιά τους. Για την καλύτερη επίτευξη των στόχων του σημερινού μας εργαστηρίου θα υπάρξουν συγκεκριμένες δραστηριότητες με την μορφή βιωματικών ασκήσεων που είναι οι εξής:

–   Γνωριμία των μελών της ομάδας.

–   Εκπαίδευση στην τεχνική διαχείρισης  χρόνου.

–   Πρόγραμμα δόμησης ημέρας με τις υποχρεώσεις και τις κοινές θετικές δραστηριότητες των μελών της οικογένειας.

–   Εκπαίδευση σε τεχνικές βελτίωσης της επικοινωνίας και επίλυσης προβλήματος κατά την αλληλεπίδραση με τα παιδιά.

 

 

Advertisements